Přestože jaro se už minulý víkend hlásilo naprosto jasně ke slovu, zima o sobě dala ještě jednou vědět. Ozvala se s intenzitou, jakou snad neměla ani v lednu a během několika hodin zasypala Brno, město proslulé nízkou srážkovostí, skoro půlmetrová vrstva sněhu. Na takové podmínky nebyl nikdo připraven, proto silničáři i dispečeři MHD situaci zvládali jen postupně.
První problémy měly autobusy a trolejbusy, které na vrstvě rozbředlého sněhu dostávaly ve strmějších ulicích města (Kolejní, Chironova, Pisárecká, cesty do Ořešína, Soběšic a Vranova) smyk, záhy se přidaly tramvaje, které nebyly schopné jezdit přes mohutnou vrstvou zapadané výhybky, a v podvečer se ozval i mráz, který vyřadil sběrače proudu, výhybky a díky němuž popadaly na cesty stromy.
Naštěstí nebyla situace nijak tragická, Brno není tak velké, aby se nedalo přejít (byť v hustém sněhu) pěšky a ten, kdo to měl přecejen daleko, mohl strávit podvečer pozorováním sněhu v některé z mnoha kaváren či restaurací, jež kalamita očividně vůbec nezasáhla. Po jinak frekventovaných ulicích povětšinou nejezdila auta a zástupy lidí chodily městem pěšky rozptýlené netradičním příchodem jara. Tak nějak to možná vypadalo v ulicích velkoměst 19. století.
| Od roku 1979 se šplhají trolejbusy od mostu přes řeku Svratku průsmykem do Nového Lískovce. Stmou a klikatou cestu z města přes kopec k dálnici nahradil sice v roce 1998 tunel, tím ale trolejbusy nemohou a tak dál zdolávají náročný terén. V případě sněhové kalamity, podobné té z 18. března 2013 je ovšem cesta do Lískovce nemožná a cestující se musí spolehnout na vlastní nohy. |
|
| Trolejbus 15Tr váží prázdný téměř 16 t, proto není divu, že mu vrstva rozbředlého sněhu nedělá moc dobře. Řada více než 30 trolejbusů v obou směrech zdobila 18. března celou Pisáreckou ulici od Anthroposu až k mohyle sovětských vojáků v průsmyku u ulice Lesní. |
|
|